Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Employee Multigeneraliy in the Aspect of the Use of ICT

Tytuł:
Employee Multigeneraliy in the Aspect of the Use of ICT
Multigeneracyjność pracownicza w aspekcie wykorzystania technologii ICT
Autorzy:
Kocot, Maria
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2197830.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Tematy:
ICT
multigenerationality
Internet
enterprise
digital competences
technologie ICT
multigeneracyjność
przedsiębiorstwo
kompetencje cyfrowe
Źródło:
Informatyka Ekonomiczna; 2022, 2; 19-27
1507-3858
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the article is to analyse the degree of use of ICT solutions by employees of Silesian companies from different generations. Research was conducted among 300 people from different generations and employed in Silesian enterprises. The conducted research has shown that representatives of the Baby Boomers generation have some difficulties in using ICT devices, and that their digital competences remain the lowest in relation to the younger generations. Yet, a small percentage of people from the oldest generation take part in training to increase their digital competences, and it would be a good practice to organise such training. It is very positive that the digital competences of the Y, X and Z generation employees are at a satisfactory level. The transfer of knowledge between generations could be a good solution members of younger generations could support older employees in the use of ICT.

Celem artykułu jest analiza stopnia wykorzystania rozwiązań ICT przez zróżnicowanych wiekowo pracowników śląskich firm. Przeprowadzono badania wśród należących do różnych pokoleń 300 osób zatrudnionych w śląskich przedsiębiorstwach. Pokazały one, że przedstawiciele pokolenia Baby Boomers mają pewne trudności w posługiwaniu się urządzeniami ICT, a ich kompetencje cyfrowe są niższe niż młodszych pokoleń. Wciąż niewielki odsetek osób z pokolenia najstarszego bierze udział w szkoleniach podwyższających ich kompetencje cyfrowe, a z pewnością ich zorganizowanie byłoby korzystne. Optymistyczne jest to, iż kompetencje cyfrowe pracowników pokoleń Y, X i Z kształtują się na zadowalającym poziomie. Dobrą praktyką mógłby być transfer wiedzy pomiędzy pokoleniami. Przedstawiciele młodszych pokoleń mogliby wspierać starszych pracowników w zakresie wykorzystania technologii ICT.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies