Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rozgrzewka językowa na lekcji języka obcego a dydaktyka konstruktywistyczna – kilka uwag

Tytuł:
Rozgrzewka językowa na lekcji języka obcego a dydaktyka konstruktywistyczna – kilka uwag
Linguistic Warm-up in a Foreign Language Lesson and Constructivist Didactics: a Few Remarks
Autorzy:
Białek, Magdalena
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2197235.pdf
Data publikacji:
2018-12-28
Wydawca:
Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Tematy:
rozgrzewka
sensybilizacja
schematy antycypacyjne
sensitization
warm-up
advance organizers
Źródło:
Językoznawstwo; 2018, 12; 181-194
1897-0389
2391-5137
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W niniejszym artykule podjęta została próba zdefiniowania roli i funkcji sensybilizacji zwanej również „rozgrzewką językową” na lekcji języka obcego. Posługując się argumentacją osadzoną w paradygmacie konstruktywistycznym wykazano, iż rozgrzewka językowa jest niezbędnym elementem skutecznego procesu dydaktycznego, pełniąc przede wszystkim funkcję motywującą i autonomizującą. W artykule wyeksponowano przede wszystkim rolę, jaką pełni rozgrzewka w aktywizowaniu wiedzy uprzedniej ucznia i zaakcentowano jej znaczenie dla możliwości wsparcia procesów ”góra - dół” w przebiegu lekcji. Rozgrzewce przypisano również funkcję uaktywniania idei zakotwiczających odwołując się do teorii schematów antycypacyjnych Ausubela i jego koncepcji uczenia się ze zrozumieniem. Ponadto opisano, jak interpretowana jest rozgrzewka językowa w programach nauczania języka niemieckiego oraz przedstawiono krótko punkt widzenia autorki na kwestię sensybilizacji w procesie edukacji obcojęzycznej.

In this article, an attempt was made to define the role and function of sensitization, also known as a "linguistic warm-up" in a foreign language lesson. Using arguments embedded in the constructivist paradigm, it was shown that the linguistic warm-up is an indispensable element of an effective didactic process, performing primarily a motivating and autonomizing function. The article mainly exposes the role of the warm up in activating the previous knowledge of a student and emphasizes its importance for the possibility of supporting the "bottom - up" processes in the course of the lesson. The warm-up was also assigned the function of activating anchoring ideas by referring to Ausubel's theory of advance organizers and his concept of meaningful learning. In addition, it describes how the linguistic warm-up is interpreted in the German language curricula, and briefly presents the author's point of view on the issue of sensitization in the process of foreign language education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies