Patriotyzm ekonomiczny – droga do wzmocnienia gospodarki czy droga donikąd? Economic patriotism – the road to strengthen the economy or the road nowhere?
W polskim społeczeństwie, po okresie fascynacji zagranicą, odradzają się postawy patriotyczne. Patriotyzm ten przybiera różne formy, a jedną z nich staje się patriotyzm gospodarczy. Często sprowadza się go wyłącznie do etnocentryzmu konsumenckiego, ale musi on mieć szerszy wymiar. Powinien dotyczyć postaw nie tylko reprezentowanych przez konsumentów, ale również przez przedsiębiorców. Nie może jednak przybierać postaci ekonomicznego szowinizmu.
In Polish society, after a period of fascination with ‘abroad’, patriotic attitudes are being revived. This ‘patriotism’ takes different forms, including the form of economic patriotism. It is often reduced to consumer ethnocentrism, but it also has a wider dimension. It should concern the attitudes of consumers and entrepreneurs. It cannot, however, take the form of economic chauvinism.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00