Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Effect of the continuous traverse trajectory and dynamic error of the vane anemometer on the accuracy of average velocity measurements at the cross-section of the mine heading – model-based testing

Tytuł:
Effect of the continuous traverse trajectory and dynamic error of the vane anemometer on the accuracy of average velocity measurements at the cross-section of the mine heading – model-based testing
Wpływ trajektorii trawersu ciągłego oraz błędu dynamicznego anemometru skrzydełkowego na dokładność pomiaru prędkości średniej w przekroju wyrobiska kopalnianego – badania modelowe
Autorzy:
Jamróz, P.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/219564.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
strumień objętości powietrza
trawers ciągły
profil prędkości
anemometr skrzydełkowy
błąd dynamiczny
air volume flow
continuous traverse
velocity profile
vane anemometer
dynamic error
Źródło:
Archives of Mining Sciences; 2014, 59, 4; 1051-1060
0860-7001
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper discusses the problem of measuring the average velocity at the cross-section of mine heading with the use of the continuous traverse method. Based on model testing, it has been shown that measurement signals, obtained along the traversing trajectory, belong to the group of non-stationary signals. The methodology of the traversing method measurements, with the aspect of capabilities of measuring instruments used for that purpose, has been analysed. Results of simulation tests concerning the dynamic response of a vane anemometer to the measurement signal for selected trajectories of the continuous traverse have been presented. For this purpose, a velocity profile presenting an expanded stream of undisturbed air flow in the excavation has been used. Attention has been paid to the problem of selecting an adequate trajectory of anemometer movement, as the value of the velocity measured at the cross-section depends on the trajectory.

W artykule poruszono problem pomiarów prędkości średniej w przekroju wyrobiska kopalnianego z wykorzystaniem metody trawersu ciągłego. Na podstawie badań modelowych wykazano, że sygnały pomiarowe, które uzyskuje się wzdłuż trajektorii trawersowania należą do grupy sygnałów niestacjonarnych. Przeanalizowano metodologię przeprowadzania pomiarów metodą trawersowania w aspekcie możliwości pomiarowych wykorzystywanych w tym celu urządzeń pomiarowych. Przedstawiono wyniki badań symulacyjnych dynamicznej odpowiedzi anemometru skrzydełkowego na sygnał pomiarowy dla wybranych trajektorii trawersu ciągłego. W tym celu wykorzystano profil prędkości przedstawiający rozwiniętą strugę niezakłóconego przepływu powietrza w chodniku. Zwrócono uwagę na problem doboru odpowiedniej trajektorii przemieszczania anemometru, od której zależy wartość mierzonej prędkości średniej w przekroju.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies