Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Formative Assessment of Physical Education Teachers and Self-Concept Level of Primary School Children

Tytuł:
Formative Assessment of Physical Education Teachers and Self-Concept Level of Primary School Children
Autorzy:
Carrillo-López, Pedro José
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2192852.pdf
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Uniwersytet Szczeciński. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
Tematy:
self-concept
cognitive health
assessment
schoolchildren
Źródło:
Central European Journal of Sport Sciences and Medicine; 2023, 41; 35-47
2300-9705
2353-2807
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study aimed to analyse the relationship between the formative assessment (FA) of Physical Education teachers and the level of self-concept of primary school students. In this descriptive cross-sectional study of 122 schoolchildren, self-concept was assessed using the Piers-Harris Self-Concept Scale and the teacher's formative assessment practices through the teacher performance questionnaire associated with formative assessment practices whose scores were validated. The analysis of bivariate correlations showed that higher values in proactive FA correlated with lower values in physical self-concept and higher values in behavioural, intellectual, and social self-concept (p < .05, for all) and interactive FA with higher values in social self-concept (p < .05). The simple analysis of variance detected statistically significant differences in proactive and interactive FA (p < .05, for all) in favour of those who had a higher level of self-concept. In turn, the linear regression test indicated that higher values in retroactive FA are associated with higher values in social self-concept (p < .039) and, that higher values in proactive FA are associated with lower values in physical self-concept (p < .023). It can be concluded that the FA of the Physical Education teacher can be a differentiating element in the development of self-concept.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies