Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kształcenie bibliotekarzy w zakresie pracy z trudnym czytelnikiem jako element wzmacniania zasobów klienckich biblioteki (w świetle orientacji zasobowej oraz teorii kluczowych kompetencji)

Tytuł:
Kształcenie bibliotekarzy w zakresie pracy z trudnym czytelnikiem jako element wzmacniania zasobów klienckich biblioteki (w świetle orientacji zasobowej oraz teorii kluczowych kompetencji)
Educating librarians to work with difficult readers as part of strengthening library client resources (in the light of resource orientation and key competence theory)
Autorzy:
Wojciechowska, Maja
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2189896.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach
Tematy:
trudny czytelnik
zasoby klienckie biblioteki
orientacja zasobowa
teoria kluczowych kompetencji
difficult reader
library client resources
resource orientation
key competence theory
Źródło:
Bibliotheca Nostra. Śląski Kwartalnik Naukowy; 2020, 1(59); 45-61
2084-5464
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono zagadnienie wpływu nauki pracy z trudnym czytelnikiem na zasoby klienckie biblioteki. Punktem wyjścia rozważań przedstawionych w artykule stała się teoria kluczowych kompetencji oraz orientacja zasobowa. Założono, że każda biblioteka posiada unikalny zestaw zasobów materialnych i niematerialnych, gdzie do zasobów niematerialnych zaliczono zasoby klienckie. Umiejętność nawiązywania trwałych relacji z klientami (w tym współpracy z trudnym czytelnikiem) uznano za kluczową kompetencję biblioteki, która może stanowić źródło przewagi konkurencyjnej. Dokonano przeglądu i analizy szkoleń, w których uczestniczy kadra bibliotek, dotyczących sytuacji konfliktowych w bibliotece oraz obsługi trudnego czytelnika.

The article presents the issue of the influence of learning to work with a difficult reader on the library client’s resources. The theory of key competences and resource orientation have become the starting point for the considerations presented in the article. It was assumed that each library has a unique set of tangible and intangible resources, where client resources are included in the intangible resources. The ability to establish lasting relationships with clients (including working with difficult readers) has been recognized as a key competence of the library that can provide a competitive advantage. A review and analysis of the training courses attended by library staff on conflict situations in the library and the service of a difficult reader have been made.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies