Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Odgłosy karnawału – muzyczny język Le Carnaval d’Aix op. 83b Dariusa Milhauda

Tytuł:
Odgłosy karnawału – muzyczny język Le Carnaval d’Aix op. 83b Dariusa Milhauda
Sounds of Carnival: The Musical Language of Le Carnaval d’Aix op. 83b by Darius Milhaud
Autorzy:
Rusin, Anna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2188954.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Uniwersytet Jagielloński. Koło Naukowe Studentów Muzykologii UJ
Tematy:
Darius Milhaud
fantasia genre
neoclassical techniques
Carnival
Źródło:
Kwartalnik Młodych Muzykologów UJ; 2022, 2(53); 5-31
2956-4107
2353-7094
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Darius Milhaud (1892–1974) is one of the leading composers of the French avantgarde in the 20th century. His stylistic idiom was formed under the influence of the folklore of various cultures from around the world, which he encountered during his numerous travels. One of the compositions inspired by foreign elements, both musical and cultural, is the fantasia Le Carnaval d'Aix op. 83b (1926) for piano and orchestra. The analysis from the genre perspective aims to examine the musical poetics of the composition (including Milhaud’s specific neoclassical strategies) and its links with Carnival. As a result, a dualistic perspective towards the musical language of the composer is proposed as exemplified by the work in question.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies