Artykuł został poświęcony biblioterapii jako metodzie wspierającej rozwój umiejętności komunikacyjnych i społecznych u uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Całość składa się z dwóch części. Pierwsza z nich to wprowadzenie teoretyczne, w którym zdefiniowano podstawowe dla treści artykułu pojęcia, jak: autyzm, arteterapia, biblioterapia. Druga część – empiryczna – stanowi omówienie pracy biblioterapeutycznej na przykładzie analizy indywidualnego przypadku wybranej grupy uczniów z ASD w klasach wczesnoszkolnych szkolnictwa specjalnego. W rozważaniach uwzględniono metodologiczne wytyczne realizacji analizy oraz praktyczne działania w postaci zajęć czytelniczych o charakterze relaksacyjnym, teatrzyku kamishibai, czytania wrażeniowego, które pozwoliły na sformułowanie podstawowych wniosków badawczych.
This article is devoted to bibliotherapy as a method supporting the development of communication and social skills in students with autism spectrum disorders. The article consists of two parts. The first part provides a theoretical introduction where the key terms such as autism, art therapy, bibliotherapy are defined. The second part – empirical – provides a discussion of a bibliotherapeutic work based on the individual case analysis of the chosen group of young learners with ASD in primary school in special education. The discussion incorporates the methodological guidelines for conducting analysis as well as practical measures in the form of relaxing reading classes, kamishibai theatre, sensory reading, what allowed to formulate basic research conclusions.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00