Tytuł pozycji:
La imagen colonial neogranadina y su aurea mediocritas
- Tytuł:
-
La imagen colonial neogranadina y su aurea mediocritas
Colonial representations in New Granade and aurea mediocritas
Kolonialne wizerunki w Nowej Granadzie i aurea mediocritas
- Autorzy:
-
Rey-Márquez, Juan Ricardo
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/2180352.pdf
- Data publikacji:
-
2012-12-31
- Wydawca:
-
Wydawnictwo Adam Marszałek
- Źródło:
-
Sztuka Ameryki Łacińskiej; 2012, 2; 153-164
2299-260X
- Język:
-
hiszpański
- Prawa:
-
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The history of colonial art in Colombia is based on the idea of material poverty. This idea worked as a founding directive that conditioned historical perspective to a captatio benevolentiae exercise. As a consequence historians tried to explain that creative and material inferiority from a formalist paradigm, leaving unsolved many other historical problems. This essay attempts to unveil some of the theories underneath this historical perspective, analyzing some of the main New Grenade researchers.
Historia sztuki kolonialnej w Kolumbii bazuje na idei materialnego ubóstwa. Idea ta funkcjonowała jako dyrektywa założycielska, która uzależniła perspektywę historyczną od wykorzystania strategii captatio benevolentiae (łac.) Na skutek tego historycy starali się interpretować twórczą i materialną podrzędność od strony paradygmatu formalistycznego, pozostawiając wiele innych problemów bez rozwiązania. W niniejszym artykule postaram się ujawnić podstawy teoretyczne tego podejścia historiograficznego, poddając analizie teoretyczne podstawy warsztatu głównych badaczy sztuki Nowej Granady