Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Innowacje w administracji publicznej

Tytuł:
Innowacje w administracji publicznej
Innovations in Public Administration
Autorzy:
Krok, Ewa
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2179817.pdf
Data publikacji:
2018-06-30
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
Tematy:
innowacje
administracja publiczna
e-administracja
e-usługi publiczne
dane publiczne
innovation
public administration
e-government
e-public services
public data
Źródło:
Studia i Materiały; 2018, 1(26); 145-154
1733-9758
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule definiowano pojęcie innowacji w organizacjach publicznych oraz dokonano klasyfikacji innowacji ze względu na różne kryteria. Omówiono przeszkody w podnoszeniu innowacyjności jednostek administracji publicznej, by ostatecznie przestawić propozycje działań usprawniających. Z przeprowadzonych analiz wynika, że wskazane jest nastawienie na myślenie projektowe i współtworzenie, tj. aktywny udział obywateli w życiu publicznym, kształtowanie postaw i zachowań proinnowacyjnych wśród kadry urzędów, a także działania związane z technologią, takie jak podnoszenie dostępności i jakości e-usług publicznych, poprawa cyfrowej efektywności urzędów, integracja danych, a przede wszystkim zwiększenie dostępności i wykorzystania informacji sektora publicznego, czyli zapewnienie szerokiego dostępu do danych.

The article defines the concept of innovation in public organizations and classifies innovation due to different criteria. The author presents the obstacles in raising the innovation of public administration and finally makes the proposals for improvement actions. Analyses show that it is advisable to focus on design thinking and co-creation, it means active participation of citizens in public life, shaping the attitudes and proinnovation behavior among staff offices, as well as activities related to technology, such as improving the accessibility and quality of public e-services, improving the efficiency of digital office, data integration, and first of all to increase the availability and usage of public sector information, which is to ensure wide access to data.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies