Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

School procedures, as perceived by teachers and students from Poland, and the Czech Republic

Tytuł:
School procedures, as perceived by teachers and students from Poland, and the Czech Republic
Autorzy:
Kowalski, Mirosław
Śliwa, Sławomir
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2179027.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Uniwersytet Wrocławski. Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych. Instytut Pedagogiki. Zakład Historii Edukacji
Tematy:
teachers
teaching
difficult situations at school
critical thinking
Źródło:
Wychowanie w Rodzinie; 2022, XXVIII, (3/2022); 69-86
2082-9019
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Introduction. The article concerns research conducted among students and teachers of primary schools in Poland and the Czech Republic as part of a project co-financed by the European Regional Development Fund and the State budget, “We Cross the Borders”. The project entitled “Key Competencies in Teaching and Education” was implemented under the recruitment of the Praděd Microprojects Fund, Priority axis number: 11.4, priority axis name: Cooperation of institutions and communities. Aim. The theoretical and cognitive aims of the research were to diagnose the competencies of teachers and students in the field of critical thinking. The objective of the research was to develop practical recommendations that could be used in the education programs of future teachers. Methods. The research used the method of a diagnostic survey; the questionnaire technique. Results. The results of the research showed differences between the behaviour of teachers and students in such matters as contacts with parents, following the headmaster’s instructions, using innovative teaching methods and self-confidence in everyday work-related situations.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies