Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Grafiti en América Latina. Caso de Cuba – murales de propaganda

Tytuł:
Grafiti en América Latina. Caso de Cuba – murales de propaganda
Graffiti on Cuba
Graffiti na Kubie
Autorzy:
Kotarski, Jędrzej
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2177481.pdf
Data publikacji:
2013-12-31
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Źródło:
Sztuka Ameryki Łacińskiej; 2013, 3; 159-175
2299-260X
Język:
hiszpański
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The origins and the process of graffiti development on Cuba were different than in other parts of the continent. Due to the time of its appearance, initiators’ motivation, authors and viewers, dominating topics, graffiti was assigned an important propaganda function, supervised and controlled by the state. Subordinating street art to the revolution resulted in complete change in the character of graffiti. Propaganda murals beca me the element of public space of the country, confirming subsequent generations of viewers over the period of 50 years in necessity of permanent struggle and protection of revolution achievements. Thus, subject matter has not become messages of independent artists or average citizens, their perception of problems, expectations, but the vision and expectations of state authorities’ policy. The article is based mainly on observations and documentation gathered by the author in 2011; it presents the most important trends in the development and presence of propaganda graffiti on Cuba.

Geneza i proces rozwoju graffiti na Kubie był inny niż w pozostałych częściach kontynentu. Ze względu na okres powstania, motywacje inspiratorów, autorów i odbiorców oraz dominującą tematykę graffiti nadano ważną funkcje propagandową nadzorowaną i kontrolowaną przez państwo. Podporządkowanie rewolucji sztuki ulicy doprowadziło do całkowitego odwrócenia charakteru graffiti. Murale propagandowe znalazły się w głównych przestrzeniach publicznych kraju, utwierdzając kolejne pokolenia odbiorców na przestrzeni ponad 50 lat o konieczności stałej walki i obrony osiągnięć rewolucji. Tak więc tematyka stała się nie komunikatami niezależnych autorów oraz przeciętnych obywateli, ich wizji problemów i oczekiwań, a wyrazem polityki władz. Artykuł oparty w znacznym stopniu na obserwacjach i dokumentacji autora przeprowadzonych w 2011 r. przedstawia najważniejsze tendencje w rozwoju i obecności graffiti propagandowych na Kubie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies