Celem artykułu jest przybliżenie czytelnikom zakresu stanowienia i zasad sporządzania audytu krajobrazowego. Autor uważa, że nie było potrzeby wprowadzenia audytu krajobrazowego do polskiego systemu prawnego, ponieważ:
– nie zmuszało nas do tego ratyfikowanie Europejskiej Konwencji Krajobrazowej;
– w 2006 r. i w 2015 r. mieliśmy, a w 2022 r. mamy wystarczającą liczbę narzędzi służących kształtowaniu i ochronie krajobrazu.
The aim of this article is to familiarize readers with the scope of establishing and the principles of preparing a landscape audit. The author believes that there was no need to introduce a landscape audit into the Polish legal system, because:
– we were not forced to do so by the ratification of the European Landscape Convention;
– in 2006 and in 2015 we had, and in 2022 we have, sufficient tools for shaping and protecting the landscape.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00