Innovations for new display technologies equipped in vehicles set forth a need for assessing the impact of their user-adoption and emergence. This paper offers a phenomenological approach for investigating the user interaction and user experience of driving when augmented reality, heads-up displays, and digital screens are present. In doing so, this paper aims to show how the phenomenological concept of the horizon helps us to understand the ways in which screen technologies may affect the quality of the user experience for drivers. Implications of the horizon allow us to consider how, while driving, we recognize objects categorically in sense perception, observe the present and foresee its future consequences, and make decision-procedures according to levels of priority and attention to detail. As a result, these considerations help strengthen our approach to understanding driving activity while screens are in the periphery. Thus, these findings are suggested to be adopted for further user experience quality assessments in the field of intelligent transport systems.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00