In this study we tried to analyse how future teachers of Ecole Normale Supérieure (ENS) school who are at the end of education have integrated the specifications of covalent bonds in the different bond orders in terms of symmetry, stability, length, localisation (in the case of structures of ethane, ethylene and acetylene) or delocalisation of electrons (case of benzene). The analysis of responses to a written questionnaire shows that the majority of students have only integrated some knowledge, which may be termed as procedural, on the structural elements of molecules such as stability and the length of bonds. Although possessing some conceptual knowledge, students tend to use an alternative way of reasoning arising from the mental representation that single and multiple bonds are independent entities: the single bond is a ”σ bond” while the double bond is considered only as a ”π bond”.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00