The issue of sustainability, or corporate social responsibility (CSR), has become a widely discussed topic in all industrial production sectors. The article focuses on the automobile industrial sector because it is not only the most dynamically developing industrial area but also because it is one of the driving forces of local economies in many European countries. This paper aims to reveal possible differences and diversity of understanding of priorities in the CSR activities provided by automotive suppliers in European countries. Based on the meta-analysis, 73 actions were listed, and a questionnaire survey was performed. Cluster analysis and Fisher’s exact test were applied to find out whether the attitude towards sustainability differs dependent on the position in the supply chain or on the company size.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00