Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Effect of lubricant compressibility and variable viscosity on the performance of three-lobe journal bearing

Tytuł:
Effect of lubricant compressibility and variable viscosity on the performance of three-lobe journal bearing
Autorzy:
Mahdi, Mushrek A.
Abass, Basim Ajeel
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2172770.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
hydrodynamic lubrication
journal bearing
compressibility effect
variable viscosity
smarowanie hydrodynamiczne
łożysko
zmienna lepkość
Źródło:
Archive of Mechanical Engineering; 2022, LXIX, 2; 203--219
0004-0738
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Different configurations of journal bearings have been extensively used in turbo- machinery and power generating equipment. Three-lobe bearing is used due to its lower film temperature and stable operation. In this study, static performance of such a bearing has been investigated at different eccentricity ratios considering lubricant compressibility and variable viscosity. The effect of variable viscosity was considered by taking the viscosity as a function of the oil film thickness while Dowson model is used to consider the effect of lubricant compressibility. The effect of such parameters was considered to compute the oil film pressure, load-carrying capacity, attitude an- gle and oil side leakage for a bearing working at (ε from 0.6 to 0.8) and (viscosity coefficient from 0 to 1). The mathematical model as well as the computer program prepared to solve the governing equations were validated by comparing the pressure distribution obtained in the present work with that obtained by EL-Said et al. A good agreement between the results has been observed with maximum deviation of 3%. The obtained results indicate a decrease in oil film pressure and load-carrying capacity with the higher values of viscosity coefficient while the oil compressibility has a little effect on such parameters.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies