Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Iluzja, propaganda a rzeczywistość wystaw światowych na przykładzie EXPO Dubai 2020

Tytuł:
Iluzja, propaganda a rzeczywistość wystaw światowych na przykładzie EXPO Dubai 2020
Illusion, propaganda and the reality of international exhibitions on the example of EXPO Dubai 2020
Autorzy:
Wagner, Tomasz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2172608.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
PWB MEDIA Zdziebłowski
Źródło:
Builder; 2022, 26, 12; 20--25
1896-0642
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Od organizacji Wielkiej Wystawy w 1851 roku aż po współczesność wystawy światowe są z jednej strony największym cyklicznym wydarzeniem promującym naukę, kulturę, technologię i edukację powszechną, z drugiej źródłem dyskusji i tematem krytyki. Tak też było w przypadku EXPO 2020 Dubai. Tekst jest próbą krytycznej analizy wystaw światowych jako wydarzenia kulturalnego, medialnego i jednocześnie narzędzia propagandy. W tym celu nakreślono tło historyczne wystaw i przywołano współczesne przykłady tworzenia określonej narracji wokół EXPO. Artykuł to krytyczne spojrzenie na treści ideowe pojawiające się na wystawach światowych w ich zestawieniu z realiami świata borykającego się z największymi zagrożeniami, zwłaszcza w sferze klimatu i kryzysów politycznych.

From the organization of the Great Exhibition in 1851 to the present day, world exhibitions are, on the one hand, the largest cyclical event promoting science, culture, technology and general education, and, on the other hand, a source of discussion and a topic of criticism. This was also the case with EXPO 2020 Dubai. This paper is an attempt to critically analyze world exhibitions as a cultural and media event and, at the same time, a propaganda tool. For this purpose, the historical background of the exhibitions was outlined and contemporary examples of creating a specific narrative around the EXPO were recalled. The article is a critique of the ideological content appearing at world exhibitions in comparison with the realities of the world struggling with the greatest threats, especially in the sphere of climate and political crises.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies