Abstract Meeting quality characteristics of products and processes is an important issue for customer satisfaction and business competitiveness. It is necessary to integrate new techniques and tools that improve and complement traditional process variables analysis. This paper proposes a new methodological approach to analyze process quality control variables using Fuzzy Cognitive Maps. Application of the methodology in the production process of carbonated beverages allowed identifying process variables with the greatest influence on finished product quality. The process variables with the greatest impact on carbon dioxide content in the beverage were the beverage temperature in the filler, the carbo-cooler pressure, and the filler pressure.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00