Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wartość refleksji semantycznej w kształceniu polonistycznym

Tytuł:
Wartość refleksji semantycznej w kształceniu polonistycznym
The value of semantic refl ection in teaching Polish language & literature
Autorzy:
Mikołajczuk, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2170391.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Towarzystwo Kultury Języka
Źródło:
Poradnik Językowy; 2018, 758, 9; 81-95
0551-5343
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this paper is to identify the place and value of semantics in the school education of Polish language & literature, and to demonstrate various opportunities to expand students’ knowledge and interests with the use of refl ection on the meaning. The presented discussions include: (a) the answer to the question what could be an object of semantic refl ection, (b) the analysis of the new core curriculum in teaching Polish in a primary school as well as the analysis of selected textbooks, (c) the presentation of examples taken from lexicographic and corpus materials worthy of use in teaching Polish language & literature, (d) the indication of the latest publications dedicated to Polish, which use humour, astonishment and a rich linguistic material and help inspire students to refl ect on the meaning and facilitate their development.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies