Tytuł pozycji:
Wartość refleksji semantycznej w kształceniu polonistycznym
- Tytuł:
-
Wartość refleksji semantycznej w kształceniu polonistycznym
The value of semantic refl ection in teaching Polish language & literature
- Autorzy:
-
Mikołajczuk, Agnieszka
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/2170391.pdf
- Data publikacji:
-
2018
- Wydawca:
-
Towarzystwo Kultury Języka
- Źródło:
-
Poradnik Językowy; 2018, 758, 9; 81-95
0551-5343
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this paper is to identify the place and value of semantics in the school education of Polish language & literature, and to demonstrate various opportunities to expand students’ knowledge and interests with the use of refl ection on the meaning. The presented discussions include: (a) the answer to the question what could be an object of semantic refl ection, (b) the analysis of the new core curriculum in teaching Polish in a primary school as well as the analysis of selected textbooks, (c) the presentation of examples taken from lexicographic and corpus materials worthy of use in teaching Polish language & literature, (d) the indication of the latest publications dedicated to Polish, which use humour, astonishment and a rich linguistic material and help inspire students to refl ect on the meaning and facilitate their development.