Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Human Factors in Security – Cybersecurity Education and Awareness of Business Students

Tytuł:
Human Factors in Security – Cybersecurity Education and Awareness of Business Students
Autorzy:
Wiechetek, Łukasz
Mędrek, Marek
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2168351.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Tematy:
computer security
cybersecurity
cybersecurity awareness
security education
cybersecurity education
business students
Źródło:
Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio H – Oeconomia; 2022, 56, 1; 119-142
0459-9586
2449-8513
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Theoretical background: The rapid development of Internet interactions and a growing number of information technology users caused by digital society development and accelerated by the COVID-19 pandemic yield the significant growth of cyber-attacks and cybersecurity incidents. Members of Generation Z use information technology as a main tool for broadening their knowledge and skills. For such digital natives, proficiency in ICTs appears as an indispensable element of life. This is even more apparent during the COVID-19 pandemic, when they are forced to use IT tools more often, both for the entertainment, education, and work. Such acceleration generates new possibilities, but also new threats.Purpose of the article: The aim of the paper is to check if members of Generation Z are aware of cybersecurity issues and whether they know basic threats and methods/tools that can improve the safety. We analyse students’ behaviour in the event of cyber incident and examine whether the analysed group is willing to improve cyber knowledge, skills, and attitudes.Research methods: We explored data collected from business students (N = 182). The online questionnaire was prepared in LimeSurvey. Finally, data analysis and visualization were performed in Microsoft Excel and Tableau.Main findings: The analysis indicates that business students have rather poor knowledge in cybersecurity. The results demonstrate the need for targeted educational campaigns and trainings that address the specific cyber weaknesses to build secure ecosystem, combining both technical, organizational, and behavioural aspects.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies