Blokowanie geograficzne (geo-blocking) może być definiowane jako instrument cyfrowy mający na celu segmentację internetowych aplikacji zakupowych, ze względu na przynależność państwową klienta, jego miejsce zamieszkania lub prowadzenia działalności. Niniejszy artykuł obejmuje, po pierwsze, tematykę zjawiska blokowania geograficznego w ramach działań podejmowanych przez Komisję Europejskiej, poczynając od strategii jednolitego rynku cyfrowego i następnie koncentrując się na danych zebranych w ramach badania sektora handlu elektronicznego. Po drugie, w artykule omówione zostało również rozporządzenie (UE) 2018/302, które weszło w życie 22 marca 2018 r. i obowiązuje od 3 grudnia 2018 r. Artykuł przede wszystkim porusza tematykę wprowadzonego przez rozporządzenie 2018/302 zakazu blokowania geograficznego i omawia ograniczenia zakresu jego stosowania.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00