Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pedagogika chrześcijańska podstawą działalności wychowawczo-edukacyjnej szkół katolickich u progu niepodległości Polski w opiniach przyszłych pedagogów

Tytuł:
Pedagogika chrześcijańska podstawą działalności wychowawczo-edukacyjnej szkół katolickich u progu niepodległości Polski w opiniach przyszłych pedagogów
Teaching christian business education-educational catholic school on the threshold of polish indepemdence iin the opinions of future educations
Autorzy:
Lisowska, Kinga
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2167473.pdf
Data publikacji:
2018-12-15
Wydawca:
Ostrołęckie Towarzystwo Naukowe
Tematy:
christianity
education
teaching
chrześcijaństwo
edukacja
pedagogika
Źródło:
Zeszyty Naukowe Ostrołęckiego Towarzystwa Naukowego; 2018, Zeszyt, XXXII; 161-174
0860-9608
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this article was to show the research development of the Polish Catholic education in the 20th century, as a source of inspiration of pedagogical activities in the re-establishment of a Polish State, in the opinions of future educators. The research was conducted on the basis of surveys and tests of knowledge. They indicate the significant role of the Polish Catholic education in shaping a new reality educational day 20th anniversary. Faith and hope the population, understanding for easy care and taking it together with the Polish has become possible thanks to the idea of catholicity.

Celem niniejszego artykułu było ukazanie wyimka badań z zakresu rozwoju polskiej pedagogiki katolickiej w XX w. jako źródła inspiracji działań pedagogicznych w odradzającym się Państwie Polskim w opiniach przyszłych pedagogów. Badania przeprowadzono na podstawie ankiety i testów wiedzy. Wskazują one na znaczną rolę polskiej pedagogiki katolickiej w kształtowaniu nowej rzeczywistości edukacyjnej doby XX-lecia międzywojennego. Wiara i nadzieja ludności, zrozumienie dla trudu wychowawczego i podejmowanie go wspólnie z władzą polską stało się możliwe dzięki idei katolickości oraz chrześcijańskiemu ideałowi wychowawczemu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies