Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Brand Love and Brand Forgiveness: An Empirical Study in Turkey

Tytuł:
Brand Love and Brand Forgiveness: An Empirical Study in Turkey
Autorzy:
Gürce, Merve Yanar
Tosun, Petek
Pektaş, Güzide Öncü Eroğlu
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2164644.pdf
Data publikacji:
2022-04-05
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
Tematy:
brand love
brand forgiveness
anthropomorphism
retail brands
Źródło:
Journal of Marketing and Consumer Behaviour in Emerging Markets; 2022, 1(14); 22-39
2449-6634
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Brand love is an interesting and important concept that required further research in brand management. This study tested the impacts of consumer attitudes, subjective norms, and brand anthropomorphization on brand love and brand forgiveness in the framework provided by the theory of planned behavior. Regression analyses showed that brand anthropomorphization and subjective norms have a signifi cant impact on brand love. Brand love positively infl uences brand forgiveness and acts as a mediator between subjective norms, brand anthropomorphization, and brand forgiveness constructs. Besides mediation, brand anthropomorphization directly influences brand forgiveness. The findings of this study contribute to the existing knowledge on brand love and brand forgiveness concepts by presenting empirical research fi ndings that investigate brand love antecedents. This study has also shown the signifi cant impact of anthropomorphizing a brand on brand forgiveness and brand love.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies