This study aims to determine the role of financial literacy in households’ borrowing intentions during the coronavirus pandemic. Employing a survey of 1,300 Polish citizens conducted during the COVID-19 crisis and an instrumental variable analysis, we found that financial literacy significantly increases households’ borrowing intentions. This applies to financially sound consumers both in crisis and normal times. In terms of sociodemographic features, young adults and the less educated are less willing to borrow during the pandemic.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00