Celem naukowym rozdziału jest omówienie zagadnienia kompetencji cyfrowych w prowadzeniu szeroko rozumianego e-biznesu. Szczególny nacisk został położony na aspekt ludzki, który korzysta z różnych form współcześnie pro-wadzonego biznesu. Oferowanie produktów czy usług przez biznes za pomocą środków elektronicznych jest niewystarczające. Jest to jedna strona w łańcuchu kontaktów biznesowych, którą można określić jako nadawcę. Potrzebna jest druga strona, określana jako odbiorca, która będzie korzystała z możliwości e-biznesu. Odbiorca musi ustawicznie podnosić swoje kompetencje cyfrowe, aby korzystać z ofert dostarczanych przez e-biznes.
Autorzy podjęli temat ze względu na jego aktualność i dynamiczne zmiany, jakie zachodzą w wykorzystywaniu technologii informacyjnej. W sytuacjach kryzysowych technologia informacyjna pozwala prowadzić działania e-biznesowe.
Metodą badawczą, jaką przyjęto w celu realizacji tematu, są studia literaturowe w zakresie e-biznesu i rozwoju kompetencji. Weryfikacja rozwoju kompetencji cyfrowych w kontekście rozwoju e-biznesu została dokonana na podstawie badań, które były realizowane metodą obserwacji członków społeczeństwa i doświadczeń autorów.
Na podstawie obserwacji można zauważyć, że coraz częściej odbiorcy wymuszają na biznesie zachowania zgodnego z trendami kreowanymi przez nowe technologie. Wynika to przede wszystkim z wygody, oszczędności czasu i warunków związanych z ograniczeniami w sytuacjach kryzysowych.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00