Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Auditory fatigue among call dispatchers working with headsets

Tytuł:
Auditory fatigue among call dispatchers working with headsets
Autorzy:
Venet, Thomas
Bey, Ayoub
Campo, Pierre
Ducourneau, Joël
Mifsud, Quentin
Hoffmann, Charles
Thomas, Aurélie
Mouzé-Amady, Marc
Parietti-Winkler, Cécile
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2161788.pdf
Data publikacji:
2017-11-03
Wydawca:
Instytut Medycyny Pracy im. prof. dra Jerzego Nofera w Łodzi
Tematy:
risk assessment
noise
auditory fatigue
headset
call center
echoscan
Źródło:
International Journal of Occupational Medicine and Environmental Health; 2018, 31, 2; 217-226
1232-1087
1896-494X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Objectives: To determine whether call center dispatchers wearing headsets are subject to auditory fatigue at the end of a work shift. Material and Methods: Data was gathered at times when call centers were busiest. All call operators wore a headset for up to 12 h. Acoustic environment and noise exposure under the headset were continuously recorded during the entire work shift. Variations in auditory parameters were assessed using pure-tone air-conduction audiometry and an objective test based on distortion product otoacoustic emissions – contralateral suppression of distortion product otoacoustic emission (DPOAE) amplitudes (EchoScan test). Thirty-nine operators and 16 controls, all volunteers, were selected from 3 call centers (sales, assistance, and emergency) where all cognitive tasks were accomplished by phone and on computers. Results: No acoustic shock was detected during the investigation. The highest normalized noise exposure (daily noise exposure level – LEX,8 h) measured was 75.5 dBA. No significant variation in auditory performances was detected with either pure-tone air-conduction audiometry or the EchoScan test. Nevertheless, dispatchers expressed a feeling of tiredness. Conclusions: For an equivalent diffuse field noise exposure, the use of a headset does not seem to worsen auditory fatigue for call center operators. The dispatcher’s fatigue was probably due to the duration of the work shift or to the tasks they performed rather than to the noise exposure under a headset. Int J Occup Med Environ Health 2018;31(2):217–226

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies