The article discusses the issue of multilingual education, which was the subject of discussion and of many scientific studies especially in the late `90s of the last century. Today, due to migration changes, multilanguage education is becoming an important topic again. The authors of the article discuss the most widespread models and concepts of this type of an educational program, which have fund their application in many European countries, such as Germany, Sweden, France and Poland, where due to the current specifications and migration policy, it is appropriate to apply slightly separate models. The element accompanying the formulation of the appropriate education program can be any project whose practical purpose is to raise the awareness among student groups of the importance of the problems and to promote the so-called good practices that have already been developed, among others by Germany.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00