The work highlights the different approaches work with at-risk youth with behavioral disorders. Describe the socio-pathological phenomena in contemporary society, the family and family education, which result in socially and educationally deprived environment. We are approaching the process of socialization, behavioral and characterize their classification. We stress the importance and possibilities of prevention, particularly early detection of behavioral disorders. It highlights the importance of teamwork in the process of assessment and intervention provided clients with educational needs. The work is focused on professional activities in special-educational facility that provides help achieve positive change in clients with behavioral problems and when incorporated into the social environment. Part of the work is casuistic study of a particular client is a description of significant factors: family ties and relationships, pathological behaviors, educational approaches, the possibility of re-education, attitudes, values. The information obtained we used the recommendations and proposals for practice.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00