Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

„Pozdrowienia z Polski”. Fotografia jako narzędzie mobilizacji społecznej w walce z zanieczyszczeniem wizualnym

Tytuł:
„Pozdrowienia z Polski”. Fotografia jako narzędzie mobilizacji społecznej w walce z zanieczyszczeniem wizualnym
”Greetings from Poland”. Photography as a social mobilisation tool against visual pollution
Autorzy:
Stańczyk, Xawery
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2157575.pdf
Data publikacji:
2022-07-31
Wydawca:
Narodowe Centrum Kultury
Tematy:
fotografia
krajobraz
reklama
ustawa krajobrazowa
aktywizm
photography
landscape
advertising
Landscape Act
activism
Źródło:
Kultura Współczesna. Teoria. Interpretacje. Praktyka; 2022, 118, 2; 34-47
1230-4808
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
When the draft Landscape Act was presented in the Sejm (the lower house of the Polish Parliament) in 2013, social organisations launched a civic campaign ‘Senators, Clean up the Ads!’. As part of the campaign, the Miasto Moje a w Nim Association released a series of the Greetings from Poland postcards with landscape views from Polish mountains, seaside resorts, and cities visually polluted with excessive outdoor advertising. This was not the first case when images of ad-obscured landscapes were used. As early as in 2009, Elżbieta Dymna and Marcin Rutkiewicz published a photo album Polski outdoor [Outdoor Poland] documenting visual pollution in Poland. Similar actions were organised in various cities after the Landscape Act entered into force in 2015. The aim of this article is to analyse the use of photography as a social mobilisation tool intended to, on the one hand, increase social awareness and support changes in the landscape and, on the other hand, put pressure on officials and politicians by reversing this process. The ads or images that went outdoor were now themselves reproduced and disseminated online, at exhibitions, and in publications.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies