Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Chwytanie życia. „Bezkrwawe łowy” jako forma wytwarzania relacji poprzez fotografię

Tytuł:
Chwytanie życia. „Bezkrwawe łowy” jako forma wytwarzania relacji poprzez fotografię
To capture life. ‘Bloodless hunt’, or how to establish relationships through photography
Autorzy:
Pisarek, Adam
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2157572.pdf
Data publikacji:
2022-07-31
Wydawca:
Narodowe Centrum Kultury
Tematy:
fotografia dzikiej przyrody
bezkrwawe łowy
ekonomie wizualne
Włodzimierz Puchalski
wildlife photography
bloodless hunt
visual economies
Źródło:
Kultura Współczesna. Teoria. Interpretacje. Praktyka; 2022, 118, 2; 81-94
1230-4808
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Throughout its long history, animal photography has taken many forms: from studio photographs of various species to landscape compositions with stuffed exhibits and camera hunting to wildlife photography in the aesthetics decided and promoted by „National Geographic”. One of its most distinctive formulas in Polish culture was developed by Włodzimierz Puchalski. His ‘bloodless hunt’ has inspired generations of professionals and enthusiasts in Poland. The aim of this article is to present this approach to photography and partially reconstruct the world of a man who created it. Particular focus is put on Puchalski’s photography-mediated bilateral relations with non-human animals, especially birds, inhabiting the wetlands and forests. ‘Bloodless hunt’ is analysed both as an important point of reference in the study of Polish photographic communities and the key to the understanding and denaturalisation of a model in which the cognitive and social relations in the more-than-human world are based on the naturalised logic of the reversed panopticon and the dissociation of the see/being seen dyad.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies