W artykule przedstawiono przypadki pękania szyn w eksploatowanych liniach kolejowych skutkujące zazwyczaj wypadkami pojazdów kolejowych. Pęknięcia szyn występowały zarówno w torze prostym, jak i w rozjazdach. Do wyjaśnienia przyczyn większości pęknięć szyn zastosowano obliczenia metodą elementów skończonych MES. Symulację wykonano w trzech przypadkach pęknięć szyn w eksploatowanych torach. W podsumowaniu stwierdzono, że duży wpływ na pękanie szyn w torze ma stan naprężeń w szynach oraz jakość materiału wynikająca z procesu wytwarzania.
The article presents cases of rail cracks during railway line exploitation, which resulted mostly in accidents of railway vehicles The rails cracks occurred both in plain track and installed rail turnouts. Finite elements method (FEM) calculations were applied to explain the cracks of rails. Three cases of rail cracks were simulated during operation on the track. The summary features conclusions that strain in rails, the process of their production and consequently the quality of material exerted big influence on cracks of rails during exploitation.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00