In 1985, Neil Postman published Amusing Ourselves to Death, a McLuhan-inspired critique of the transformation of public discourse from 19th-century print culture, with its depth of reading, thought and debate, to the contemporary era of television ‘show business’. Developments since then, most notably the digital revolution, allow us to update Postman’s thesis, to explore the digital age that succeeds the electric broadcast era and its contemporary transformation of culture and politics. This paper argues that digital personalisation has exploded the mass-media world, bursting its mainstream bubble into a foam of individual life-worlds, empowering everyone as the producer of their own realities. Arguing that the key thinker of this era is Philip K. Dick (with his exploration of fictive, split, and personal realities), the paper explores the cultural impact of this new post-truth era of ‘media’ realities and the ‘bemusement’ it produces.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00