Digital transformation in the railway industry is an important element in the development of railways and should benefit
commuters, railway operators, infrastructure managers and rolling stock manufacturers. The process of digitization applies
to two domains, i.e. customer service and railway companies’ operation. This paper aims to present previous efforts regarding
the use of digital technologies in customer relations and in the field of operations and maintenance, which translates into the
quality of services provided. This paper highlights important concepts of this domain with respect to passenger and freight
transport, infrastructure, railway rolling stock and railway traffic management. It is also argued that the process of digitization needs properly trained staff. Examples of innovative initiatives of Polish and European railway companies are covered.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00