Przygody miast. Charakterystyka wirtualnych odpowiedników miast w grach wideo Adventures of Cities. Characteristics of Virtual Equivalents of Cities in Video Games
Niniejsza praca o charakterze eksploracyjnym ma na celu wskazanie, że wirtualne miasta w grach wideo zawdzięczają swoją popularność sprawnemu wykorzystaniu środków architektonicznych, integralnej przestrzenności medium jak i imersyjnego doświadczenia. Za ilustrację posłużą wybrane przestrzenie miejskie miast wirtualnych opartych na istniejących w rzeczywistości odpowiednikach, takich jak: Nowy Jork, Los Angeles, Chicago, Hongkong czy Wenecja. Warto w tym miejscu podkreślić, że celem pracy nie jest wyczerpująca analiza lub budowanie pogłębionych case study poszczególnych miast wirtualnych, ale wskazanie na możliwość spojrzenia na miasta wirtualne z perspektywy interdyscyplinarnej.
This exploratory work aims to indicate that virtual cities in video games owe their popularity to the efficient use of architectural means, the integral spatiality of the medium and immersive experience. This subject exploration references selected urban spaces of virtual cities based on existing counterparts, such as: New York, Los Angeles, Chicago, Hong Kong or Venice. It is worth emphasizing here that the goal of the paper is not an exhaustive analysis or an in-depth case study, but an indication of the possibility of looking at virtual cities from an interdisciplinary perspective.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00