Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przygody miast. Charakterystyka wirtualnych odpowiedników miast w grach wideo

Tytuł:
Przygody miast. Charakterystyka wirtualnych odpowiedników miast w grach wideo
Adventures of Cities. Characteristics of Virtual Equivalents of Cities in Video Games
Autorzy:
Berezowska, Linda
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2154695.pdf
Data publikacji:
2022-06-30
Wydawca:
Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
Tematy:
gry wideo
miasta wirtualne
nowe media
imersja
przestrzenność
video games
virtual cities
new media
immersion
spatiality
Źródło:
Media i Społeczeństwo; 2022, 16; 246-260
2083-5701
2545-2568
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca o charakterze eksploracyjnym ma na celu wskazanie, że wirtualne miasta w grach wideo zawdzięczają swoją popularność sprawnemu wykorzystaniu środków architektonicznych, integralnej przestrzenności medium jak i imersyjnego doświadczenia. Za ilustrację posłużą wybrane przestrzenie miejskie miast wirtualnych opartych na istniejących w rzeczywistości odpowiednikach, takich jak: Nowy Jork, Los Angeles, Chicago, Hongkong czy Wenecja. Warto w tym miejscu podkreślić, że celem pracy nie jest wyczerpująca analiza lub budowanie pogłębionych case study poszczególnych miast wirtualnych, ale wskazanie na możliwość spojrzenia na miasta wirtualne z perspektywy interdyscyplinarnej.

This exploratory work aims to indicate that virtual cities in video games owe their popularity to the efficient use of architectural means, the integral spatiality of the medium and immersive experience. This subject exploration references selected urban spaces of virtual cities based on existing counterparts, such as: New York, Los Angeles, Chicago, Hong Kong or Venice. It is worth emphasizing here that the goal of the paper is not an exhaustive analysis or an in-depth case study, but an indication of the possibility of looking at virtual cities from an interdisciplinary perspective.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies