The article presents the cause of derailment of empty two-axle wagons placed in long freight train-sets together with
bogie wagons, as well as research conducted to prevent this phenomenon, which was concluded by introducing
appropriate statements in the UIC leaflet 530-2, and then in the European Standard EN 15839. It also presents
activities undertaken during the preparation and performance of the tests, requirements for the test track and for the
wagons’ composition in the train-set, conditions during the tests, values being measured and respective evaluation
criteria, principles applicable to the result analysis, as well as a sample chart for a single ride and regressions for various
criterions. Examples of wagons which were tested in this way are also given.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00