Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Niekontrolowane uwolnienie się substancji niebezpiecznych w transporcie kolejowym. Białystok 2010. Analiza skutków oraz przyczyn katastrofy

Tytuł:
Niekontrolowane uwolnienie się substancji niebezpiecznych w transporcie kolejowym. Białystok 2010. Analiza skutków oraz przyczyn katastrofy
The Uncontrolled Release of Dangerous Substances in Rail Transportation. Bialystok 2010 Case Study. Analysis of the Effects and Causes of the Disaster
Autorzy:
Węsierski, T.
Leszczyński, P.
Bartosik, B.
Ochociński, K.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/215303.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Instytut Kolejnictwa
Tematy:
ratownictwo chemiczne
katastrofa kolejowa
studium przypadku
BLEVE
pożar kulisty
chemical rescue
train disaster
case study
fireball
Źródło:
Problemy Kolejnictwa; 2013, 161; 125-138
0552-2145
2544-9451
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niekontrolowanie uwolnienie się substancji niebezpiecznych może prowadzić do powstania wielu zagrożeń, wynikających z charakterystyki palnej, wybuchowej lub toksykologicznej substancji ulegającej uwolnieniu. Zagrożenie to często wzrasta przez możliwość powstania efektu domina. Dzięki uregulowanej strukturze, transport kolejowy należy do najbardziej bezpiecznych form przewozu. Zdarzenie w towarowym ruchu kolejowym, zaistniałe w Białymstoku w 2010 r., pokazało jednak, że skala zagrożeń może być zdecydowanie większa, niż w transporcie drogowym.

Uncontrolled release of hazardous substances can lead to a number of risks depending on the combustible, explosive or toxicological characteristics of released substances. This risk over time of incident is often increased by the possibility of a domino effect. Rail transport through its regulated structure is one of the most secure forms of transportation. However, as shown by the case of Bialystok on 8 November 2010, in the case of an event in rail freight scale of risks may be much greater than in case of road transportation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies