Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Uniwersytet trzeciego wieku – uczy, integruje i aktywizuje

Tytuł:
Uniwersytet trzeciego wieku – uczy, integruje i aktywizuje
The University of the Third Age – Teaching, Integrating and Activating
Autorzy:
Palma, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2152804.pdf
Data publikacji:
2022-05-23
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
uniwersytet trzeciego wieku
starzenie się społeczeństw
osoby starsze
edukacja osób starszych
wolontariat
university of the third age
ageing
older people
education of older people
volunteering
Źródło:
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica; 2021, 6, 357; 39-54
0208-6018
2353-7663
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Głównym celem artykułu jest przedstawienie i przybliżenie instytucji, jaką jest uniwersytet trzeciego wieku, zwrócenie uwagi na jego funkcje edukacyjną, integracyjną i aktywizującą w życiu osób starszych, a także określenie stojących przed nim wyzwań w obliczu nasilającego się procesu starzenia się społeczeństwa. Zachodzące zmiany demograficzne wpływają na zwiększenie zainteresowania tematyką osób starszych i starzenia się społeczeństwa, ale przede wszystkim skłaniają do jak największej aktywizacji osób starszych poprzez umożliwianie im kontaktów z rówieśnikami, zaspokajanie potrzeby samorozwoju, kształcenia się, a przede wszystkim zdobywania nowych umiejętności. Taką możliwość dają osobom starszym uniwersytety trzeciego wieku. Ich dynamiczny rozwój w Polsce i pozytywne zmiany, jakie niosą one zarówno dla samych seniorów, jak i dla społeczności lokalnych, przysłaniają problemy, z jakimi mierzą się one w codziennej działalności.

The main purpose of this article is to present and bring closer the educational institution of the University of the Third Age, to draw attention to its educational, integrating, and activating role in the life of older people, as well as to define the challenges it faces in the face of the growing process of aging of society. The demographic changes which are taking place are increasing interest in the subject of older people and the ageing of society, but most of all they are inducing the greatest possible activation of older people by enabling them to have contact with their peers, satisfying their need for self-development, education and, above all, acquiring new skills. Universities of the Third Age provide older people with such opportunities. Their dynamic development in Poland and the positive changes they bring both for senior citizens themselves and local communities overshadow the problems they face in their daily activities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies