Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Informacja jako narzędzie kreowania wpływu społecznego

Tytuł:
Informacja jako narzędzie kreowania wpływu społecznego
Information as a Tool for Creating Social Influence
Autorzy:
Wiśnicki, Jarosław
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2152439.pdf
Data publikacji:
2022-06-30
Wydawca:
Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
Tematy:
operacje informacyjne
informacja
dezinformacja
kreowanie opinii publicznej
działania hybrydowe
mechanizmy wpływu społecznego
information operations
information
disinformation
mechanisms of social influence
public opinion
hybrid activitie
Źródło:
Media i Społeczeństwo; 2022, 16; 21-35
2083-5701
2545-2568
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule podjęta została próba przedstawienia militarnego wymiaru operacji informacyjnych, jego metamorfozy związanej z uwarunkowaniami charakterystycznymi dla konfliktów hybrydowych. Podkreślono kompleksowość ich prowadzenia umożliwiającą skuteczne oddziaływanie zarówno na podmioty międzynarodowe, jak i na pojedyncze obiekty oddziaływania. W treści artykułu znaczące miejsce zajmuje analiza rozpowszechniania informacji, stosowane techniki, narzędzia i kanały komunikacyjne znajdujące swe zastosowanie w operacjach informacyjnych mających na celu uzyskanie jak największego wpływu społecznego. Zaprezentowany został wpływ i rola mediów masowych na kształtowanie świadomości odsłaniając mechanizmy kreowania opinii publicznej.

The article attempts to present the military dimension of information operations, pointing to its metamorphosis associated with hybrid conflict-specific circumstances. The complexity of such circumstances was highlighted along with the fact that they were designed to be effective in influencing both international and individual impact sites. An analysis of the dissemination of information takes a significant place in the article along with the teachniques, tools and communication channels used in the social operations. The role of mass media and its influence on shaping awareness is revealed along with its ability to create public opinion.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies