Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Trudności w opanowaniu odmiany liczebników w nauczaniu języka polskiego jako obcego na przykładzie studentów ukraińsko- i rosyjskojęzycznych

Tytuł:
Trudności w opanowaniu odmiany liczebników w nauczaniu języka polskiego jako obcego na przykładzie studentów ukraińsko- i rosyjskojęzycznych
Autorzy:
Popova, Olha
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2152069.pdf
Data publikacji:
2021-05
Wydawca:
Towarzystwo Kultury Języka
Tematy:
numeral
inflection of numerals
interference
language errors
Źródło:
Poradnik Językowy; 2021, 784, 5; 23-36
0551-5343
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this paper is to describe the most common errors made by Ukrainian- and Russian-speaking people while learning infl ection of numerals for person and their causes. The applied comparative method permits a closer look at formal and syntactic relations as well as collocations of numerals and specifi c lexeme classes (this regards primarily agreement between cardinal numbers and masculine personal verbs, compound structures with the numeral jeden (one) and numerals showing adjectival infl ection). This study concentrates on a comparison of cardinal and ordinal numbers in Ukrainian, Russian and Polish, which allowed an analysis of the causes of errors made while learning the infl ection of numerals by Ukrainian- and Russian-speaking students.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies