Szczególnym przypadkiem niesprawności pojazdów szynowych, często dotyczącym poziomów utrzymania z częściowym demontażem podzespołów, są uszkodzenia elementów układu napędowego, które objawiają się jedynie podczas jazdy. Są one trudne
do wykrycia według standardowych metod stacjonarnych. Wykorzystanie metod selekcji negatywnej lub zaawansowanych metod
diagnozowania lokalizacji i identyfikacji tych niesprawności, może przyczynić się do znacznego wzrostu kosztów obsługi, które
wymiernie wpływają na całkowity koszt eksploatacji pojazdu. W takim przypadku konieczne staje się ich zminimalizowanie,
przez określenie jedynie stopnia zakłócenia funkcjonowania poszczególnych elementów układu napędowego pojazdu. Umożliwi
to lokalizację obszaru wystąpienia niesprawności i podjęcie dalszych decyzji obsługowych. W artykule przedstawiono wyniki
testowego wdrożenia funkcjonalnej diagnostyki kontrolnej układów napędowych w eksploatacji wybranego typu pojazdu szynowego. Przedstawiono wyniki badań eksperymentalnych, wykorzystujących pomiary drgań elementów układu napędowego. Na
ich podstawie możliwe jest opracowanie wzorcowych wskaźników zakłócenia funkcjonowania elementów układu napędowego
pojazdu do zastosowania w diagnostyce kontrolnej taboru.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00