Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Perspektywy rozwoju konstrukcji ram wózków pojazdów szynowych przy zachowaniu obecnych standardów bezpieczeństwa

Tytuł:
Perspektywy rozwoju konstrukcji ram wózków pojazdów szynowych przy zachowaniu obecnych standardów bezpieczeństwa
Perspectives Development of Design the Bogie Frames with the Present Safety Standards
Autorzy:
Kowalczyk, D.
Bińkowski, R.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/215057.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Instytut Kolejnictwa
Tematy:
wózek
rama wózka
pojazd szynowy
tabor
bogie
bogie frame
rail vehicle
rolling stock
Źródło:
Problemy Kolejnictwa; 2014, 165; 65-73
0552-2145
2544-9451
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule opisano kierunki rozwoju konstrukcji ram wózków kolejowych: wykorzystanie metody elementów skończonych w projektowaniu, zastosowanie nowych materiałów, podwyższenie jakości spoin, udoskonalenie technologii produkcji. Opisano badania konstrukcji zgarniacza służącego do usuwania przedmiotów znajdujących się na szynach, np. konarów drzew. Wykonano projekt zgarniacza, stosując program SolidWorks z wbudowanym modułem MES. Badania wytrzymałości fragmentu ramy ze zgarniaczem nowej konstrukcji wykazały, że uzyskano zmniejszenie masy zgarniacza o około 25% przy równoczesnym zmniejszeniu z 10% do 0,25% pola naprężeń większych od 280 MPa. We wnioskach zaproponowano przyjęcie opisanej metody do modyfikacji całej konstrukcji ramy wózka.

The article describes directions of development of bogie frames: use of the finite element method in the design, use of new materials, improvement of quality of welds and production technology. It describes the study of scraper for removing items located on the rails, for example boughs of trees. The project of scraper was made using SolidWorks software with MES module built-in. Strength tests of fragment of the bogie with the scraper of new design show that the reduction of weight of the scraper about 25% was obtained while reducing stress field larger than 280 MPa from 10% to 0,25%. Conclusions include proposal of adoption of the described method to modification of the whole structure of bogie frame.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies