Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Opowiadanie obrazem: autorski plakat społeczny

Tytuł:
Opowiadanie obrazem: autorski plakat społeczny
Storytelling with a picture: author poster
Autorzy:
Słowiński, Patryk
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2148987.pdf
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Uniwersytet w Białymstoku. Wydział Pedagogiki i Psychologii
Tematy:
plakat społeczny
oddziaływanie społeczne
plakat jako forma wyrazu
social poster
social impact
poster as a form of expression
Źródło:
Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN; 2021, 1(15); 107-115
2353-7914
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest przybliżenie założeń teoretycznych zjawiska, które określić można jako „plakat społeczny”. W pierwszej części pracy opisuję początki, źródła oraz historyczny kontekst powstania i funkcjonowania tzw. Polskiej Szkoły Plakatu, która na przełomie kilku dekad XX wieku budowała znaczenie plakatu, nie tylko jako dzieła artystycznego (z wyraźnie widoczną funkcją estetyczną), ale również jako wytworu o silnym oddziaływaniu społecznym. Druga część tekstu ma zdecydowanie bardziej osobisty charakter. Przedstawiam w niej tematykę swoich plakatów oraz zdarzenia i impulsy, które skłoniły mnie do jej podjęcia. Decydującymi elementami w doborze tematów jest dla mnie społeczeństwo i zachodzące w nim zmiany. A plakat to, moim zdaniem, najbardziej ludzka forma przekazu myśli w przestrzeni miejskiej, będąca jednocześnie ważnym głosem w „walce ulicznej”.

The aim of the article is to present the theoretical assumptions of the phenomenon that can be described as a “social poster”. In the first part of the work, I describe the origins, sources and historical context of the creation and functioning of the so-called Polish School of Posters. It is a school which, at the turn of several decades of the last century, built the significance of the poster, not only as an artistic work (with a clearly visible aesthetic function), but also as a product with a strong social impact. The second part of the text is definitely more personal. In it, I present the subject of my posters as well as the events and impulses that prompted me to undertake it. For me, the decisive elements in the selection of topics are society and the changes taking place in it. And the poster is, in my opinion, the most human form of conveying thoughts in urban space, and at the same time an important voice in the “street fight”.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies