Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ethical view of manipulation during the school education

Tytuł:
Ethical view of manipulation during the school education
Autorzy:
Słomski, Wojciech
Czarnecki, Paweł
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2148209.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Instytut Studiów Międzynarodowych i Edukacji Humanum
Tematy:
education
philosophy
ethics
child
manipulation
Źródło:
Prosopon. Europejskie Studia Społeczno-Humanistyczne; 2018, 4(25); 57-68
1730-0266
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article discusses how the use of manipulation in education can be ethically justified under certain conditions. An argument is made that the ethical evaluation of manipulation depends firstly on the definition of the concepts of education and manipulation, and secondly, on the level on which the manipulation takes place, that is, on the aims and reasons for why it is used. It is also suggested that the ethical evaluation should refer to education as a global process, which starts in early childhood and ends in early adulthood, rather than to particular stages of education. The observations made in this article allow, to a certain extent, to answer to the accusation that manipulating the children in their own interest is ethically suspicious.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies