Za pomocą pomiaru twardości badano wielkość odwęglania powierzchni tocznej nowych szyn. Dokonano przeglądu powstających podczas eksploatacji wad powierzchniowych główki szyny powiązanych z odwęgleniem. Opisano prawdopodobne przyczyny tworzenia się wad typu nadpęknięcia krawędziowe główki oraz wady falistości, mające związek z odwęgleniem powierzchni tocznej szyn, jak również możliwości zapobiegania występowaniu tych wad. Badania przeprowadzono na podstawie wymagań ujętych w normie PN EN 13674-1:2011 [6] oraz „Warunkach Technicznych Id-106:2010” [8].
The size of the decarburization of the head rails has been tested by means of hardness measurement. The overview of defects, taking place during exploitation process, connected with decarburization. Shows a possible reason of creation of (head check) defect and waves of rail surface connected with decarburization and method of limitation of this defects. The test curried out on demands, according with the PN EN 13674-1:2011 norm and Warunków Technicznych Id-106:2010.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00