Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przemoc uczniów wobec nauczycieli i polityka władz oświatowych

Tytuł:
Przemoc uczniów wobec nauczycieli i polityka władz oświatowych
Autorzy:
Zubelewicz, Jan
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2147487.pdf
Data publikacji:
2008
Wydawca:
Instytut Studiów Międzynarodowych i Edukacji Humanum
Tematy:
violence
students
teachers
paidocentrism
politics
education authorities
naivety
hidden goals
self-realisation
political correctness
Źródło:
Humanum. Międzynarodowe Studia Społeczno-Humanistyczne; 2008, 1(1); 167-171
1898-8431
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Violence in schools has increased in Poland over the last decade, including the violence of students against teachers. The main reason for this is the propagation of paidocentrism. The end of the paidocentric education is the self-realisation, while the means are the spontaneity and free expression of children, low requirements and the limitation of punishment. The ministerial authorities and their experts have used to accept the paidocentric means. Why, despite its inefficiency, this way was chosen? I state the hypothesis that it happened because of a few different reasons. The first one is the human naivety. It manifests itself in a popular belief in the goodness of human nature. As a consequence, rigorous means in education as well as the institutional authority of a teacher are considered unnecessary. The second reason is the accomplishment of hidden of semi-hidden goals. One of the goals is the creation of a new politic and cultural reality. In a way, it should lead to a cultural revolution. New words-curses (e.g. “xenophobe”, “racist”, “homophobe”, “sexist”) and new words-praises (e.g. “open person”, “person of dialogue”, “multiculturalist”) are being introduced. Moreover, in the education there are also such words-praises as “autonomy of a student”, “integrated classes”, “teaching of independent thinking”. They serve in the propagation of the norms of the political and pedagogical “correctness”. However, these norms shall be thoroughly reviewed and questioned.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies