Improvement the processes in order production in construction industry with the orientation on processes performance Ulepszenie procesów produkcji zleconej w branży budowlanej z ukierunkowaniem na wydajność procesów
This article summarizes the arguments within the scientific discussion on the issue of performance management of processes in Industry 4.0 as a basic prerequisite for improvement of processes, eliminating waste, introducing innovations, gaining competitive advantages. The main purpose of the research was to examine impact of process diagrams to the possibilities of improvement of the processes in order production aimed at increasing the quality of orders. Methods of research were focused on using flowcharts for individual processes for some order. In research was used indicator of process efficiency, limit values of indicator, compare analysis. The object of research was process of order productionin area of construction. The relevance of the decision of this scientific problem was connected with the the quality of orders. The paper presents the results point to significant improvements in the selected company in individual processes and increasing the level of quality of services provided after using flowcharts for processes. In area of human resorces and budgeting of order was the efficiency coefficient decreased, the other processes increased. Flowcharts in process management are very effective instruments for the improvement of processes. The results can be useful for the evaluation of the performance of processes in order production in various area of industry.
W artykule podsumowano argumenty w dyskusji naukowej na temat zarządzania wydajnością procesów w Przemyśle 4.0 jako podstawowego warunku doskonalenia procesów, eliminacji marnotrawstwa, wprowadzania innowacji, zdobywania przewag konkurencyjnych. Głównym celem badań było zbadanie wpływu diagramów procesów na możliwości doskonalenia procesów w produkcji zamówień w celu podniesienia jakości zamówień. Metody badawcze koncentrowały się na wykorzystaniu schematów blokowych dla poszczególnych procesów dla pewnego zamówienia. W badaniach wykorzystano wskaźnik efektywności procesu, wartości graniczne wskaźnika, analizę porównawczą. Przedmiotem badań był proces realizacji zamówienia w obszarze budownictwa. Trafność rozstrzygnięcia tego problemu naukowego była związana z jakością zamówień. W pracy przedstawiono wyniki wskazujące na znaczące usprawnienia w wybranym przedsiębiorstwie w poszczególnych procesach oraz podniesienie poziomu jakości świadczonych usług po zastosowaniu schematów blokowych dla procesów. W obszarze zasobów ludzkich i budżetowania zamówień obniżył się współczynnik efektywności, a pozostałe procesy wzrosły. Schematy blokowe w zarządzaniu procesami są bardzo skutecznymi instrumentami doskonalenia procesów. Wyniki mogą być przydatne do oceny wydajności procesów w produkcji zleconej w różnych dziedzinach przemysłu.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00