Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Lévinas. W stronę pedagogiki azylu

Tytuł:
Lévinas. W stronę pedagogiki azylu
Autorzy:
Włodarczyk, Rafał
Koczanowicz, Leszek
Szkudlarek, Tomasz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/books/2146843.pdf
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Kolejna, piąta już książka w serii "Filozofia kultury i edukacja", wypełnia długoletnie dotkliwe braki w istotnym dla pedagogiki, kulturoznawstwa oraz myśli polityczno-etycznej obszarze badawczym, doskonale wpisuje się w profil serii – w kontekście autorskiej interpretacji myśli jednego z najważniejszych współczesnych myślicieli. Dr Włodarczyk łączy wątki tradycji i kultury żydowskiej, z której czerpie swe inspiracje Levinas, z wątkami obecnymi w etyczno-politycznej tradycji filozofii zachodniej, w obrębie której zwyczajowo przyjęło się rozpatrywać dzieła Levinasa, i na tym tle formułuje podstawy oryginalnej koncepcji, określonej w pracy jako pedagogika azylu. Praca, starannie i ciekawie napisana, jest znakomitym wykładem Levinasowskiej filozofii, rysującym szerokie tło dla "pedagogiki, która ma nadejść". Jest to znaczący tekst dla teoretycznych debat w obszarze polskiej filozofii wychowania i – jeszcze pośrednio, czy raczej potencjalnie – pedagogiki międzykulturowej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies