Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie analiz sieciowych GIS w planowaniu lokalizacji przystanków komunikacji miejskiej na przykładzie miasta Brzeg Dolny

Tytuł:
Wykorzystanie analiz sieciowych GIS w planowaniu lokalizacji przystanków komunikacji miejskiej na przykładzie miasta Brzeg Dolny
Application of GIS network analyses in planning locations of public transport stops on the example of Brzeg Dolny
Autorzy:
Kaczorowski, Jakub
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2146725.pdf
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
analiza przestrzenna
analiza sieciowa
dostępność komunikacyjna
transport publiczny
Brzeg Dolny
spatial analysis
network analysis
transport accessibility
public transport
Źródło:
Transport Miejski i Regionalny; 2021, 9; 12--19
1732-5153
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł porusza temat analiz przestrzennych i technologii GIS oraz możliwości ich wykorzystania w projektowaniu optymalnej lokalizacji przystanków komunikacji miejskiej. Część projektowa badań skupia się na wyznaczeniu liczby ludności poszczególnych budynków mieszkalnych miasta z wykorzystaniem danych BDOT10k, ustaleniu lokalizacji najważniejszych generatorów ruchu i stworzeniu warstwy sieciowej z drogami i ciągami pieszymi. Na kolejnym etapie wykonano przestrzenne analizy sieciowe (analizy alokacji) w celu wyznaczenia optymalnych lokalizacji przystanków, badając ich pieszą dostępność komunikacyjną. Wykonane analizy dowiodły, że technologia GIS może być perspektywicznym narzędziem przy projektowaniu optymalnej lokalizacji przystanków.

Article refers to the topic of spatial analyses in GIS technology and possibility of their use in designing optimised locations of bus stops and routes of urban public transport lines. The design part of the thesis focuses on the initial part on determining population of individual residential buildings in the city using BDOT10k data, defining locations of the most important traffic generators and creating a network layer with bus-suitable roads and pedestrian routes. Later, spatial network analyses (location-allocation analyses) were carried out in order to determine the optimal locations of bus stops by analysing their pedestrian accessibility. The conducted analyses proved that GIS technology is a promising tool to design optimal routes of public transport lines.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies