Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Narrating ESOL Teachers Experience:

Tytuł:
Narrating ESOL Teachers Experience:
Doświadczenia nauczycieli języka angielskiego jako obcego:
Autorzy:
Kłobuszewska, Urszula
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2143792.pdf
Data publikacji:
2022-06-30
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
Tematy:
TESOL
instrukcja językowa
język angielski
globalizacja
language instruction
English language
globalization
Źródło:
Forum Oświatowe; 2022, 34, 1(67); 125-135
0867-0323
2450-3452
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the context of English as a global language, access to teaching and learning it has become an important issue in the industry that powers communication around the world. My research, based on the experiences of ESOL teachers, explores how they navigate the ethics of the changing global landscape of English language teaching and the inequalities involved in the global English language teaching industry. I am interested in how teachers negotiate the divergent positioning of the English language as a means of personal and local empowerment and global hegemony. The study is based on biographical interviews with ESOL teachers and their critical reflections on their practice.

W kontekście języka angielskiego jako języka globalnego, dostęp do jego nauczania i uczenia się stał się ważną kwestią na rynku napędzającym komunikację całego świata. Moje badania, oparte na doświadczeniach nauczycieli języka angielskiego dla osób mówiących innymi językami (English to Speakers of Other Languages, ESOL), pokazują,  jak poruszają się oni po kwestiach etycznych związanych ze zmieniającym się środowiskiem oraz nierównościami związanymi z globalnym rynkiem nauczania języka angielskiego. Interesuje mnie, jak nauczyciele negocjują rozbieżne pozycjonowanie języka angielskiego będącego, z jednej strony, środkiem osobistego i lokalnego upełnomocnienia, a z drugiej globalnej hegemonii krajów anglojęzycznych. Badanie opiera się na wywiadach biograficznych z nauczycielami języka angielskiego jako obcego i krytycznych refleksjach na temat ich praktyki.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies